mandag 28. september 2009

En nødvendig kursendring

Antall lesere har falt dramatisk fra hele 22 til skarve 7. Jeg har derfor besluttet å gjøre bloggen mer leservennlig. Det medfører en del endringer, bl.a. innholdsmessig. Kranglefanter vil sikkert spørre seg (og meg, i en nedlatende tone), om hva annet man kan endre i en blogg, enn innholdet. Men dette er tiden for handling, ikke kverulering.

Her er den viktigste endringen: Alt innhold vil fra nå av være mer leservennlig. Altså vennligere mot leseren. Nei, ikke nettleseren, kortleseren eller kongoleseren, men leseren av denne bloggen. Dette innebærer langt mindre uvennlighet overfor leseren enn tidligere. Bloggen har riktignok aldri vært VELDIG uvennlig overfor leseren, men vil nå bli enda mindre, sågar LANGT mindre uvennlig.

Jeg vil ta lærdom av selveste blogg-kronprinsessen, altså hun med Norges mest leste blogg. Ingen navn nevnt, men det er IKKE Hildegunn. Sistnevnte er Norges ubestridte bloggdronning og riks-sjarmtroll. Blogg-kronprinsessen har vært en særdeles fruktbar dame, både mht. antall bloggposter og et forrykende økende antall blogg-avkom. I dag kan man knapt se på en laptop uten å ramle ned i en blogg av Camilla, Charlena, Clarissa, Cenila, Closetta eller Clamidia. Og alle henter sin skaperkraft hos blogg-kronprinsessen. Emnene er hovedsakelig "Shopping", "Paaartyyyy!", "Dagens Outfit", "Sminke", "Neglene mine" og "Faens drittfyr azz!". Interessante og svært viktige temaer som blir behandlet, kommentert og debattert av likesinnede.

Så fra nå av, kjære leser, vil disse emnene få den oppmerksomhet de utvilsomt fortjener. Jeg har et ambisiøst mål om at denne bloggen skal opp fra 400000. plass til 395000. plass på Bloggurat. Ønsk meg lykke til!

Vennlig hilsen R.S.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar